Kundeservice
-
Jeg har glemt min pinkode, hvad gør jeg?
Hvis du har glemt din pinkode, kan du nemt se din kode ved at logge ind i Spendwise-appen eller på Mit GlobeCard.
Såfremt du er kommet til at låse kortet ved for mange forkerte pinkode-forsøg, så nulstiller du også de forkerte forsøg ved at gå ind og se pinkoden, efterfølgende er kortet igen åbent.
-
Hvornår modtager jeg min faktura, og hvornår skal den være betalt?
Din konto opgøres omkring den 20. i hver måned. Modtager du kontoudtog via fysisk post, vil du modtage det ca. 4-5 hverdage efter vi har opgjort din konto.
Du kan se hvornår vi opgør din konto, samt forfaldsdatoen for din betaling via nedenstående.
Fakturadato Forfaldsdato 18.12.2023 05.01.2024 22.01.2024 05.02.2024 20.02.2024 05.03.2024 20.03.2024 05.04.2024 19.04.2024 06.05.2024 22.05.2024 06.06.2024 19.06.2024 05.07.2024 22.07.2024 05.08.2024 21.08.2024 05.09.2024 19.09.2024 07.10.2024 22.10.2024 05.11.2024 20.11.2024 05.12.2024 16.12.2024 07.01.2025 -
Hvordan godkender jeg køb på nettet?
Du kan let godkende dine køb på nettet via Spendwise-appen.
- Vælg at du vil bekræfte dit køb via appen
- Log ind i appen
- Bekræft dit køb
- Gå tilbage til indkøbsstedets hjemmeside for at afslutte købet
For at kunne godkende køb på nettet via appen, anbefaler vi, at du tidligere har været logget ind i Spendwise-appen. Den første gang du logger ind, skal du logge ind med dit MitID. Herefter aktiverer du Face ID eller Touch ID, så du i fremtiden kan godkende dine køb på nettet let og enkelt.
Såfremt du ønsker, at godkende dit køb med MitID har du mulighed for på hjemmesiden at vælge, at du ønsker at godkende med MitID, så vil du bringes videre til MitID-siden som du kender.
-
Hvordan logger jeg ind på Mit GlobeCard?
Du kan logge ind her på hjemmesiden med dit MitID.
Husk, at når du har downloaded Spendwise-appen, så har du altid svar på alt vedrørende dit GlobeCard Mastercard lige ved hånden. Du ser nemt dine køb, fakturaer, saldo, pinkode og meget mere i appen. I appen logger du ind med MitID første gange og derefter kan du aktivere touch eller face-id.
-
Download Spendwise-appen
Med Spendwise-appen har du altid informationer omkring dit kort tilgængeligt.
-
Hvordan aktiverer jeg kortet?
Du aktiverer lettest dit kort i Spendwise-appen.
Når du har aktiveret dit kort i appen, er du klar til at handle online. Såfremt du skal benytte den kontaktløse funktion i en forretning, skal denne aktiveres ved, at indsætte kortet i en terminal og indtaste din pinkode.
Du kan tilføje kortet til Apple Pay eller Samsung Pay uden aktivering.
Du kan også aktivere dit kort ved at foretage et køb med chip og pinkode.
Hvis der er tale om et familiekort, så er det familiekortholderen selv der skal logge ind og aktivere kortet.
-
Hvordan tilmelder jeg mit kort til e-Boks?
For at tilmelde dig e-Boks skal du:
- Log ind på din e-Boks
- Vælg "Tilmeld afsender" i hovedmenuen
- Søg på GlobeCard
- Vælg "Tilmeld"
Du vil nu fremover modtage dit kontoudtog på e-Boks.
-
Hvordan tilmelder jeg kortet til Betalingsservice?
Du kan tilmelde dig Betalingsservice via din Netbank. For at gøre dette, skal du bruge følgende oplysninger:
Debitor gruppenummer: 00001
PBS nummer: 02782251
Kontonummer: Dette nummer finder du på din faktura eller i Spendwise-appen.
-
Hvilke digitale tegnebøger kan jeg tilføje mit kort til?
Vi tilbyder følgende digitale tegnebøger:
- Apple Pay
- Samsung Pay
- Mobile Pay
- Fitbit Pay
- Fidesmo Pay
- Garmin Pay
- Xiaomi Pay
- SwatchPAY!
- Hvad er årsgebyret for mit kort?
-
Hvor kan jeg se saldoen på mit kort?
Du kan altid se din saldo og dit rådighedsbeløb på kortet. Enten ved at logge i Spendwise-appen eller Mit GlobeCard.
-
Hvor kan jeg se mine transaktioner?
Du kan altid finde dine transaktioner for de seneste 12 måneder via Mit GlobeCard.
I Spendwise-appen kan du se transaktionerne for de seneste 36 måneder.
-
Hvordan ændrer jeg købsindstillingerne på mit kort?
Du kan ændre dine købsindstillinger i Spendwise-appen eller via Mit GlobeCard.
Vær opmærksom på, at selvom du åbner for alle netkøb vil du fortsat skulle verificere køb på nettet, enten via Spendwise-appen eller med MitID.
Husk også, at du altid er beskyttet mod økonomiske tab – uanset hvilken købsindstilling du har valgt, så længe du har håndteret kortet i overensstemmelse med betingelserne og ikke har handlet uansvarligt.
-
Hvordan opsiger jeg mit kort?
Hvis du ønsker, at opsige dit kort skal vi bede dig kontakte os.
Du er velkommen til at sende os en sikker besked enten via Spendwise-appen eller Mit GlobeCard.
-
Jeg har glemt min pinkode, hvad gør jeg?
Hvis du har glemt din pinkode, kan du nemt se din kode ved at logge ind i Spendwise-appen eller på Mit GlobeCard.
Såfremt du er kommet til at låse kortet ved for mange forkerte pinkode-forsøg, så nulstiller du også de forkerte forsøg ved at gå ind og se pinkoden, efterfølgende er kortet igen åbent.
-
Er der forsikring på mit kort?
Dit kort inkluderer en købsforsikring.
Du finder mere information om forsikringen samt anmelder en skade i Spendwise-appen.
-
Kan man ansøge om et familiekort?
Ja, du kan ansøge om et familiekort.
Et familiekort er et kort til din partner eller familiemedlem, som er fyldt 18 år.
-
Hvor kan jeg bruge mit kort?
Dit kort kan bruges i hele verden, hos alle forretningssteder der har en aftale med Mastercard.
-
Er der en beløbsgrænse ved kontaktløs betaling?
Ja du kan anvende kontaktløs betaling uden pinkode til transaktioner op til 350 kroner.
Ved køb for mere end 350 kroner skal din pinkode angives.
Du kan max anvende kontaktløs betaling op til sammenlagt 1000 kroner, herefter er du nødt til at bruge både chip og pinkode. Når du gjort dette, kan du igen anvende kontaktløs betaling.
Beløbsgrænsen kan variere, alt afhængig af hvilket land du befinder dig i.
-
Skal jeg betale i lokal valuta eller i danske kroner, når jeg er i udlandet?
Når du er ude at rejse anbefaler vi, at du betaler i den lokale valuta.
Du kan altid finde kursen for en given dag via i Spendwise-appen eller du kan finde den her. Det er Mastercards valutakurs vi benytter til omregningen.
Husk at der tillæges 2% i valutatillæg samt evt. gebyr fra Mastercard.
-
Kan jeg øverføre penge via MobilePay?
Ja du kan godt overføre penge via MobilePay.
Vær opmærksom på, at overførsler via MobilePay til privatpersoner registreres som kontanthævninger og er dermed underlagt grænserne for kontanthævninger som er kr. 3.000/24 timer og kr. 15.000/30 dage.
-
Jeg har fået et beløb retur på mit kort. Hvordan får jeg pengene udbetalt til min bankkonto?
Når du har fået penge tilbage på dit kort overføres de ikke automatisk til din bankkonto. For at få pengene udbetalt til din bankkonto, skal du sende os en sikker besked via Spendwise-appen eller Mit GlobeCard.
Du kan også vælge at lade beløbet stå, så modregnes det automatisk i dit fremtidige forbrug.
-
Hvornår modtager jeg min faktura, og hvornår skal den være betalt?
Din konto opgøres omkring den 20. i hver måned. Modtager du kontoudtog via fysisk post, vil du modtage det ca. 4-5 hverdage efter vi har opgjort din konto.
Du kan se hvornår vi opgør din konto, samt forfaldsdatoen for din betaling via nedenstående.
Fakturadato Forfaldsdato 18.12.2023 05.01.2024 22.01.2024 05.02.2024 20.02.2024 05.03.2024 20.03.2024 05.04.2024 19.04.2024 06.05.2024 22.05.2024 06.06.2024 19.06.2024 05.07.2024 22.07.2024 05.08.2024 21.08.2024 05.09.2024 19.09.2024 07.10.2024 22.10.2024 05.11.2024 20.11.2024 05.12.2024 16.12.2024 07.01.2025 -
Jeg har betalt min faktura, hvor lang tid går der før betalingen er registreret?
Når du foretager en manuel indbetaling, dvs., at du benytter OCR-nummeret, så kan det tage op til 3 hverdage før betalingen er registreret.
-
Hvor kan jeg se min faktura?
Du kan altid finde dine faktura for de seneste 12 måneder enten via Spendwise-appen eller via Mit GlobeCard.
-
Hvor finder jeg mit kontonummer?
Du kan finde dit kontonummer på din faktura eller i Spendwise-appen.
Vær opmærksom på, at dette kontonummer ikke er en bankkonto, da der ikke er en bankkonto tilknyttet dit kort specifikt.
-
Kan jeg betale min faktura før tid?
Ja, du kan godt betale din faktura før tid.
For at foretage en manuel indbetaling skal du benytte dit OCR-nummer, dette finder du på din faktura.
Vær opmærksom på, at hvis du er tilmeldt Betalingsservice og vi modtager indbetalingen efter faktureringsdatoen så tages der ikke højde for din indbetaling i din Betalingsservice-opkrævning. Du vil så skulle afvise din opkrævning via Betalingsservice i din netbank og indbetale en eventuel difference.
- Hvordan reklamerer jeg over et køb med kortet?
-
Jeg har opdaget ukendte køb på mit kort. Hvad skal jeg gøre?
Hvis du har opdaget uautoriserede køb eller kontanthævninger, skal du hurtigst muligt spærre kortet, så der ikke kan foretages flere transaktioner.
Husk også at kontakte politiet og få indgivet en politianmeldelse, hvis kortet er mistet eller stjålet, og vedhæfte din anmeldelseskvittering i din reklamation til os.
Når du har indsendt din reklamation, får du i løbet af dagen en bekræftelsesmail med et ID-nummer. Det er vigtigt, at du gemmer ID-nummeret, hvis du igen får brug for at kontakte os.
Du spærrer dit kort lettest i Spendwise-appen. Har du ikke mulighed for at logge ind, kan du ringe til vores spærreservice som har åbent 24 timer i døgnet på +45 70 301 201.
Reklamer over uautoriserede transaktioner
-
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke modtager den vare, som jeg har bestilt?
Hvis du ikke har modtaget den vare du har bestilt, anbefaler vi at du i første omgang tager kontakt til forretningsstedet for at de kan udbedre fejlen.
Hvis du har fået oplyst en leveringsdato, skal du vente til den dato er overskredet før du reklamerer. Hvis du ikke har fået oplyst en leveringsdato, kan vi først hjælpe dig 30 dage efter købsdatoen.
For at vi kan hjælpe dig, skal det fremgå af reklamationen, at du har kontaktet forretningen. Vi anbefaler derfor, at al kommunikation med forretningen sker skriftligt. Vedlæg al den dokumentation du har som styrker din sag fx ordrebekræftelsen, leveringsbekræftelse, kopi af korrespondancen med forretningsstedet m.m.
-
Biludlejningsfirmaet har opkrævet et ekstra beløb – hvad skal jeg gøre?
Hvis årsagen til reklamationen er, at biludlejningsfirmaet har opkrævet et ekstra beløb, beder vi dig i første omgang om at forsøge at løse dette ved at kontakte biludlejningsfirmaet direkte.
Hvis du ikke får hjælp fra biludlejningsfirmaet, kan du foretage reklamationen hos os. I din reklamation skal det fremgå, hvem du kontaktede, tidspunktet, hvordan kontakten blev foretaget, og hvad resultatet blev.
Vedhæft al dokumentation, der styrker din sag, som fx e-mails og kontrakten.
-
Har I modtaget min reklamation?
Når du har indsendt din reklamation, får du i løbet af dagen en bekræftelsesmail med et ID-nummer. Det er vigtigt, at du gemmer ID-nummeret, hvis du igen får brug for at kontakte os..
Hvis du ikke har modtaget et ID-nummer, er du nødt til at lave en ny reklamation.
Et godt råd er, at tjekke om mailen fra os er havnet i din mappe for uønsket post.