Kundeservice

  • Kan jeg forhøje min købsgrænse på kortet?

    Ja, du kan søge om en forhøjelse på op til 10% af din årlige indkomst. Du ansøger nemt ved at logge ind på Mit kort, hvor du får svar med det samme.

    Log ind

  • Jeg forsøger at handle på nettet, men købet går ikke igennem, hvorfor?

    Vi har indført en ny sikkerhedsblokering for køb på nettet, hvilket betyder, at du i nogle netbutikker muligvis aktivt skal åbne dit kort for at kunne handle. Vi gør det for at beskytte dig som kunde mod bedrageri.

     

    For at kunne handle enkelt på nettet fremover er det vigtigt, at vi har dit mobilnummer. Så modtager du en sms fra os, hvis vi stopper dit køb, når du forsøger at handle på en hjemmeside, som vi ikke har klassificeret som sikker. Ved at svare på sms'en kan du åbne dit kort for én times køb på nettet. Du kan så gennemføre dit køb.

     

    Næste gang du skal handle på nettet, kan du sende sms'en, inden du handler og derved åbne for netkøb i én time.

  • Kan jeg spærre mit kort for køb på nettet?

    Ja, du kan vælge at spærre dit kort helt for netkøb ved at logge ind på Mit kort og ændre dine indstillinger under Korttjenester/Købsindstillinger.

     

    Men vi anbefaler at du beholder indstillingen: Sådan handler du tryggere på nettet. Så er dit kort åbent for køb på hjemmesider med Mastercard Identity Check og for abonnementer til f.eks. Spotify og Netflix. Andre køb kan blive nægtet.

     

    Bliver et netkøb nægtet, får du en sms med information om, hvordan du lukker op for købet. Sørg derfor altid for at have din mobiltelefon i nærheden, og at vi har dit mobilnummer registreret på Mit kort.
    Kortet bliver derefter åbnet for netkøb i en time, så du kan gennemføre dit køb.

     

    Som kunde er du altid beskyttet mod økonomiske tab – uanset om du har valgt at åbne kortet permanent eller blot for en periode – så længe, du har opbevaret kortet efter forskrifterne og ikke været uforsvarlig med kortet.

  • Hvordan kan jeg nemmest åbne mit kort for én times køb på nettet?

    Forudsat at du ikke har valgt alternativet ”Kun køb i butik” inde på Mit kort, så  vil dit kort altid være åbent for køb i netbutikker, der anvender Mastercard Identity Check og for dine abonnementer (fx Spotify, Netflix etc.).

     

    I andre netbutikker kan det kræves, at du aktivt åbner dit kort for at kunne handle. Det gør du nemmest ved at besvare en sms, som bliver sendt til dig automatisk, hvis et køb stoppes af os. Eller ved at du på forhånd åbner dit kort for køb på nettet ved at logge ind til Mit kort.

  • Kan jeg tilmelde mit kort til e-boks?

    Ja, for at tilmelde dig e-boks skal du:

    • Klik ind på din e-boks
    • Vælg "Tilmeld post” i hovedmenuen
    • Skriv "GlobeCard Mastercard" i søgefeltet og tryk "Tilmeld"
  • Jeg kan ikke underskrive ansøgningen

    Denne hjemmeside omdirigeres til en anden hjemmeside når ansøgningen skal underskrives. Hvis du har blokeret ” Pop-up vinduer og omdirigeringer”, stoppes ansøgningsprocessen. Øverst til højre i browserens adressefelt kan du klikke på advarselsikonet og vælge at tillade pop-up vinduer og omdirigeringer fra vores hjemmeside.

  • Hvor længe er mit kort gyldigt?

    Du finder gyldighedsperioden på kortet nedenunder dit kortnummer. De første to cifre angiver måneden og de sidste to angiver året. Kortet er gyldigt i hele slutmåneden, og du modtager fornyelseskortet senest d. 10. i slutmåneden.


    Vores kort er gyldige i tre år.

  • Kan jeg hæve kontanter med mit kort?

    Ja, men i hæveautomater er der flg. beløbsgrænser:

    • 3.000 kr. / dag
    • 15.000 kr. / løbende 30 dage


    Bemærk, at der er gebyr for hævning af kontanter.
    Priser og vilkår

  • Kan jeg forhøje min købsgrænse på kortet?

    Ja, du kan søge om en forhøjelse på op til 10% af din årlige indkomst. Du ansøger nemt ved at logge ind på Mit kort, hvor du får svar med det samme.

    Log ind

  • Hvad gør jeg, hvis kortet ikke fungerer?

    Kontroller at chip og magnetstribe ikke er beskadiget eller beskidt. I enkelte tilfælde kan det være butikken, der har tekniske problemer.


    Hvis kortet ikke fungerer efter gentagne forsøg, så kontakt os
    , og vi sender dig et nyt.

  • Hvad er CVC-kode?

    Det er den trecifrede kode til højre for underskriftsfeltet på bagsiden af dit kort. Koden skal ofte oplyses som en ekstra sikkerhed ved betaling på nettet.

  • Hvordan opsiger jeg mit kort?

    Du kan opsige kortet med 1 måneds varsel. Beløbet, du har betalt for at have kortet, refunderes forholdsmæssigt. Ved opsigelse inden for de første 6 måneder opkræves et gebyr.

    Priser og vilkår

  • Kan jeg vælge min egen pin-kode?

    Ja, du kan selv vælge en kode, som du let kan huske. For at vælge din egen pin-kode skal du ringe til os - sørg for, at du har dit kort i nærheden, når du ringer.


    Vi sender dig herefter et bekræftelsesbrev med information om, hvordan du nemt vælger din egen kode. Efter du har modtaget brevet, har du 10 dage til at vælge din pin-kode. Når du har valgt pin-kode, sender vi dit nye kort.


    OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager tager vi ikke imod kortinformation via e-mail.

  • Min pin-kode er spærret. Hvad skal jeg gøre?

    Hvis din pin-kode er spærret, skal du blot kontakte os for at få den åbnet - det er ikke nødvendigt at bestille et nyt kort. Du skal ringe til os - sørg for, at du har dit kort i nærheden, når du ringer.


    OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager tager vi ikke imod kortinformation via e-mail.

  • Hvor kan jeg anvende mit kort?

    Når du har et kort med på rejsen, kan du altid handle, og du har altid adgang til kontanter, så du ikke behøver veksle til lokal valuta, inden du rejser.

    Du har et af verdens mest accepterede kort, og det virker overalt, hvor der modtages kort. Er du alligevel usikker på, om kortet accepteres, eller om du kan hæve kontanter på din destination? På Mastercards website kan du se alle hæveautomater, der tager dit kort.

    Til Mastercard

  • Hvad er kontaktløs betaling?

    Kontaktløs betyder at kortet bliver læst, når du holder det hen til terminalen. Dit kort har den funktion, hvis det har symbolet for kontaktløse betalinger.

    nfc-symbol

    Når du ser symbolet på en betalingsterminal, behøver du ikke indsætte kortet - det er nok at holde det op til siden af terminalen.

     

    Har du købt for mere end 350 kr., skal du indtaste din kode, men handler du for mindre, er det nok at du blot "bipper".

  • Hvordan foretager jeg en kontaktløst betaling?

    Det eneste du skal gøre er at holde kortet op til terminalen.

    • Når du foretager et køb, skal du holde kortet op til terminalen, og når du hører et bip, er betalingen gennemført.
    • Du kan lave kontaktløse køb på op til 350 kr. uden brug af pin-kode. Som en ekstra sikkerhed kan du dog også ved små køb under 350 kr. blive bedt om at indtaste din pin-kode.
    • Hvis du har flere kort i din tegnebog med kontaktløs betalingsfunktion, skal du holde et enkelt kort op til terminalen.
  • Hvordan aktiverer jeg mit kort til kontaktløs betaling?

    Hvis du har funktionen i dit kort, så aktiveres den automatisk første gang du betaler med kortet via chippen og pin-koden i betalingsterminalen.

     

    Ønsker du ikke at dit kort skal kunne anvendes til kontaktløs betaling - kontakt kundeservice.

  • Hvad er en digital tegnebog?

    Det kan være en app i din mobiltelefon, et smart ur, en tablet eller en computer, der holder styr på dine kort, når du handeler i butikker. Et eksempel på en digital tegnebog er MobilePay.

     

    Du vælger, hvilket af dine kort du foretrækker at betale med og lægger dette kort øverst i din digitale tegnebog. Men du kan altid vælge at betale et af dine andre kort i den enkelte betalingssituation.

  • Hvad er MobilePay, og hvordan fungerer det?

    MobilePay app'en er en digital tegnebog fra Danske Bank, hvilket betyder, at du betaler problemfrit med mobiltelefonen i næsten alle betalingsterminaler i Danmark.

     

    At lægge dit kort ind i MobilePay app'en er både enkelt og sikkert.

  • Skal jeg betale i lokal valuta eller danske kroner, når jeg er i udlandet?

    Når du er i udlandet, bliver du en gang imellem spurgt, om du vil betale i danske kroner. Vi anbefaler, at du svarer nej og i stedet betaler i lokal valuta. I de fleste tilfælde får du en bedre kurs, hvis du vælger at betale i landets lokale valuta.

     

    Her kan du se den kurs, der bliver anvendt ved omregning af dine udenlandske køb til danske kroner.

     

    Se valutakurser

  • Kan jeg spærre for køb på mit kort i udlandet?

    Vi stræber efter at give vores kunder så sikre og enkle løsninger som muligt. I dag tilbyder vi ikke denne mulighed, men vi følger udviklingen tæt. Som kunde er du dog altid beskyttet mod økonomiske tab – så længe du ikke har handlet direkte uagtsomt med dit kort.

  • Hvordan handler jeg trygt på nettet med mit kort?

    Betal med GlobeCard i stedet for med dit Visa/Dankort, der er knyttet til din bankkonto. Så kan du i ro og mag gennemgå alle transaktioner, inden du betaler fakturaen.

     

    Følgende er vigtigt at tænke på, når du handler med kortet på nettet:

    • Opgiv aldrig dit kortnummer, koder eller personlige oplysninger i nogen anden sammenhæng, end når du skal betale.
    • CVC er den trecifrede kode til højre på underskriftsfeltet på bagsiden af kortet. Den kan du blive bedt om at oplyse af sikkerhedsmæssige årsager, når du handler på nettet.
    • Du kan også logge ind på Mit kort og vælge, om dit kort skal være åbent eller lukket for køb på nettet
    • Mange butikker informerer om deres sikkerhedsregler på butikkens hjemmeside.
    • Hvis du bliver debiteret for et fejlbehæftet køb, kan du reklamere over varen ved at kontakt os. Reklamere her
  • Jeg forsøger at handle på nettet, men købet går ikke igennem, hvorfor?

    Vi har indført en ny sikkerhedsblokering for køb på nettet, hvilket betyder, at du i nogle netbutikker muligvis aktivt skal åbne dit kort for at kunne handle. Vi gør det for at beskytte dig som kunde mod bedrageri.

     

    For at kunne handle enkelt på nettet fremover er det vigtigt, at vi har dit mobilnummer. Så modtager du en sms fra os, hvis vi stopper dit køb, når du forsøger at handle på en hjemmeside, som vi ikke har klassificeret som sikker. Ved at svare på sms'en kan du åbne dit kort for én times køb på nettet. Du kan så gennemføre dit køb.

     

    Næste gang du skal handle på nettet, kan du sende sms'en, inden du handler og derved åbne for netkøb i én time.

  • Kan jeg spærre mit kort for køb på nettet?

    Ja, du kan vælge at spærre dit kort helt for netkøb ved at logge ind på Mit kort og ændre dine indstillinger under Korttjenester/Købsindstillinger.

     

    Men vi anbefaler at du beholder indstillingen: Sådan handler du tryggere på nettet. Så er dit kort åbent for køb på hjemmesider med Mastercard Identity Check og for abonnementer til f.eks. Spotify og Netflix. Andre køb kan blive nægtet.

     

    Bliver et netkøb nægtet, får du en sms med information om, hvordan du lukker op for købet. Sørg derfor altid for at have din mobiltelefon i nærheden, og at vi har dit mobilnummer registreret på Mit kort.
    Kortet bliver derefter åbnet for netkøb i en time, så du kan gennemføre dit køb.

     

    Som kunde er du altid beskyttet mod økonomiske tab – uanset om du har valgt at åbne kortet permanent eller blot for en periode – så længe, du har opbevaret kortet efter forskrifterne og ikke været uforsvarlig med kortet.

  • Hvordan kan jeg nemmest åbne mit kort for én times køb på nettet?

    Forudsat at du ikke har valgt alternativet ”Kun køb i butik” inde på Mit kort, så  vil dit kort altid være åbent for køb i netbutikker, der anvender Mastercard Identity Check og for dine abonnementer (fx Spotify, Netflix etc.).

     

    I andre netbutikker kan det kræves, at du aktivt åbner dit kort for at kunne handle. Det gør du nemmest ved at besvare en sms, som bliver sendt til dig automatisk, hvis et køb stoppes af os. Eller ved at du på forhånd åbner dit kort for køb på nettet ved at logge ind til Mit kort.

  • Hvorfor modtager jeg en sms fra jer, når jeg ikke har handlet på nettet?

    Det kan enten dreje sig om et netkøb, som du allerede har foretaget, og hvor forretningsstedet bagefter prøver at trække beløbet, eller det er et svindelforsøg på at bruge dit kort. Kontakt kundeservice, så hjælper de dig.

  • Hvad er en digital tegnebog?

    Det kan være en app på din mobiltelefon, et smart ur, en tablet eller en computer, der holder styr på dine kort, når du handler på nettet. Et eksempel på en digital tegnebog er MobilePay.

     

    Du vælger, hvilke et af dine kort du foretrækker at betale med og lægger dette kort øverst i din digitale tegnebog. Men du kan altid vælge at betale med et af dine øvrige kort.

     

    Når du betaler på nettet, anbefaler vi, at du bruger dit kort, da betalingen ikke trækkes direkte på din bankkonto, men istedet kommer på en faktura, som du kan gennemgå, inden du betaler.

  • Hvad er MobilePay og hvordan fungerer det?

    MobilePay er en digital tegnebog, der gør det nemt, hurtigt og sikkert for dig at handle online.

     

    Du lægger dit kort ind i MobilePay og godkender dit køb ved at indtaste dit mobilnummer. Handler du via mobilen, behøver du ikke engang indtaste dit mobilnummer, så åbnes app'en automatisk, og du godkender beløbet med et swipe.

     

    Alle der har symbolet på deres hjemmeside accepterer MobilePay som betalingsmåde.

  • Hvad er Mastercard Identity Check?

    Mastercard Identity Check er en sikkerhedsløsning, som mange netbutikker er tilknyttet. Det betyder, at du skal bekræfte dit køb med NemID eller en engangskode, som du modtager via sms.

     

    Du kan læse mere om NemID på nemid.nu.

     

    I løbet af kort tid fjerner vi muligheden for at anvende eget kodeord som identifikation. Log derfor ind på Mit kort og kontroller at du har registreret det korrekte mobilnummer, så du kan begynde at anvende engangskode via sms.

     

    Log ind

  • Hvordan fungerer en betaling med kort i mobilen?

    For at kunne betale med dit kort i din mobiltelefon, skal du lægge dit kort ind i de forskellige betalings app's, som du kan downloade fra fx App Store eller Google Pay.

     

    Download app'en og følg vejledningen for at lægge dit kort ind.

     

    Sådan foretager du en betaling:

    • Hold din mobiltelefon hen mod betalingsterminalen.
    • Beløbet vises på din skærm - er det under 200 kr., så godkender du ved trykke på "Godkend", er beløbet over 200 kr., så skal du godkende ved at swipe.
    • Købet kommer på dit næste faktura.
  • Hvad er en digital tegnebog?

    Det kan være en app på din mobiltelefon, et smart ur, en tablet eller en computer, der holder styr på dine kort. Et eksempel på en digital tegnebog er MobilePay.

     

    Du vælger hvilke et af dine kort, som du foretrækker at betale med og lægger dette kort øverst i din digitale tegnebog. Men du kan altid vælge at betale med et af dine øvrige kort.

     

    Når du betaler på nettet, anbefaler vi, at du bruger dit GlobeCard, da betalingen ikke trækkes direkte på din bankkonto, men istedet kommer på en faktura, som du kan gennemgå inden du betaler.

  • Hvad gør jeg hvis betalingen i mobiltelefonen ikke fungerer?

    Hvis gyldigheden af dit kort ikke er udløbet eller kortet ikke er blevet spærret af en eller anden grund, er problemet formentlig forbundet med butikkens betalingsterminal eller betalings app'en.

     

    Hvis problemet fortsætter, så kontakt os så vil vi forsøge at hjælpe dig.

  • Hvilken dag bliver kontoen opgjort?

    Din konto opgøres omkring den 20. i hver måned. Ca. 4-5 hverdage efter vi har opgjort din konto, modtager du en faktura.

     

    Fakturadato Forfaldsdato
    19.12.2022 05.01.2023
    19.01.2023 06.02.2023
    16.02.2023 06.03.2023
    21.03.2023 05.04.2023
    18.04.2023 05.05.2023
    19.05.2023 05.06.2023
    20.06.2023 05.07.2023
    19.07.2023 07.08.2023
    21.08.2023 05.09.2023
    19.09.2023 05.10.2023
    19.10.2023 06.11.2023
    20.11.2023 05.12.2023
    1.12.2023 05.01.2024
  • Hvor kan jeg se saldoen på mit kort?

    Vil du have information om din saldo eller se dine seneste kortkøb, inden du modtager din faktura, kan du logge ind på Mit kort så kan du altid holde dig opdateret.

    Log ind

  • Kan jeg tilmelde mit kort til e-boks?

    Ja, for at tilmelde dig e-boks skal du:

    • Klik ind på din e-boks
    • Vælg "Tilmeld post” i hovedmenuen
    • Skriv "GlobeCard Mastercard" i søgefeltet og tryk "Tilmeld"
  • Kan jeg betale min faktura med Betalingsservice?

    Ja, du kan tilmelde dit kort til Betalingsservice via din netbank. Alle oplysninger, du skal bruge, fremgår af fakturaen.

    Hvis du er i tvivl, er du også velkommen til at kontakte os.

  • Hvordan foretager jeg en indbetaling til kortet uden min faktura?

    Du kan indbetale til dit kort på følgende måde:

    • INDBETALINGSKORT: I kodelinjen tastes følgende: '71' kontonummer + kontrolciffer '87172074'. Du finder kontrolcifret ved at logge ind på Mit kort eller på tidligere fremsendte indbetalingskort.
    • BANKOVERFØRSEL: Du kan foretage en bankoverførsel til vores bankkonto 5295 00 10010721 – husk at angive dit kontonummer.


    Vær opmærksom på, at det tager en dag længere med en bankoverførsel end med en indbetaling via et indbetalingskort. Dette skyldes, at indbetalingskortet automatisk er tilknyttet din kortkonto.

  • Kan jeg foretage en indbetaling til kortet fra udlandet?

    For at foretage en betaling fra udlandet skal du angive:

    • SWIFT-kode: ESSEDKKK
    • IBAN: DK3952950010010721
    • KUNDENUMMER: (dit eget)
  • Hvad er en betalingsfri måned?

    Du kan vælge at gøre to måneder om året betalingsfrie.

    Den eneste betingelse er, at de to måneder ikke ligger i forlængelse af hinanden, og at der ikke er overtræk på kontoen. Hvis din betaling er tilmeldt Betalingsservice, skal du du blot afvise betalingen i banken. For den del af saldoen, som udskydes til senere betaling, betales renter.
    Priser og vilkår

  • Hvad er tjenesten Mit kort?

    Ved at logge ind på Mit kort kan du:

    • se din saldo og alle dine fakturaer
    • se alle dine køb og hævninger, både for dit kort og evt. familiekort
    • søge om at ændre din købsgrænse på kortet
    • søge om familiekort
    • opdatere dine kontaktoplysninger


    Du logge nemt ind på Mit kort 
    ved at anvende NemID eller engangskoder via sms til din mobil.

     

    Log ind


    Almindelige spørgsmål og svar om Mit kort

  • Jeg vil ændre mine oplysninger, hvad gør jeg?

    Hvis du ændrer dit navn eller adresse til folkeregisteret, får vi automatisk de nye oplysninger. Kontakt os, hvis du har brug for at få et nyt kort.

    Vil du ændre din adresse til en anden end den, du står anført med i folkeregisteret, skal du logge ind på Mit kort og sende os din nye adresse, via sikker besked.

    Når du logger ind, kan du også selv ændre dit telefonnummer og e-mailadresse. Tjek gerne, at de altid er opdateret, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis det bliver nødvendigt.

     

    Log ind

  • Jeg har mistet mit kort, hvad gør jeg?

    Mister du dit kort, skal du altid huske at spærre det så hurtigt som muligt. Du kan spærre det når som helst ved at ringe på +45 70 301 201, åbent døgnet rundt.

    Husk altid at foretage en politianmeldelse. Har du mistet kortet i udlandet, så forsøg om muligt at anmelde bortkomsten på stedet – ellers straks efter hjemkomst.

    Hvis du opdager uautoriserede køb eller hævninger på dit kort, skal du gøre en indsigelse. Reklamere her

     

  • Hvad skal jeg overveje, når det gælder sikkerhed omkring mit kort?
    • Du skal behandle dit kort som den værdigenstand, det er.
    • Vær særlig opmærksom på kortet, hvis du pludselig bliver antastet, f.eks. på et marked eller ved en hæveautomat.
    • Overdrag aldrig din pin-kode til andre.
    • Kontroller altid beløbet, inden du godkender et køb (når du har indtastet pin-koden, er købet accepteret).
    • Når du får din faktura – sørg for at alle beløb stemmer overens med dine kvitteringer.
    • Udlever ikke kortnumre, koder eller personlige oplysninger via e-mail eller sms.


    Hvis du mister dit kort – spær det straks! Ring +45 70 301 201, åbent døgnet rundt.

  • Hvordan arbejder I med sikkerhed?

    Det er vigtigt for os, at du føler dig tryg, når du bruger dit kort. Der foregår hver dag millioner af korttransaktioner, i butikkerne og på nettet. Og det er meget sjældent, at der går noget galt, eller en kunde bliver udsat for bedrageri.

     

    Skulle der alligevel ske noget, er du altid sikret mod økonomisk tab, så længe du ikke har været uagtsom i din brug af kortet. Vi arbejder hele tiden på at opretholde sikkerheden. Det gør vi ved døgnet rundt at overvåge alle transaktioner, vi anser for mistænkelige.

     

    Vi har stor erfaring og gode rutiner for at håndtere enhver mistanke om svindel og iværksætter altid en hurtig indsats for at minimere skaderne.

  • Hvad er phishing?

    Phishing betyder, at bedragere forsøger at få fat i følsom information via telefon eller e-mails. Det sker oftest ved, at du som kunde bliver bedt om at opgive dit kortnummer og din kode. Vi opfordrer på det kraftigste til, at du aldrig deler denne type information med uvedkommende.

  • Hvad er skimming?

    Skimming betyder, at bedragere kopierer den information, der findes i dit korts magnetstribe, og med denne information skaber et falsk kort. Din pinkode kan opfanges med skjulte kameraer ved betalingsterminaler eller hæveautomater. Vi opfordrer på det kraftigste til, at du altid holder hånden over knapperne, når du indtaster din pinkode.

    Hvor kun betalingschip anvendes, dvs. hvor kun halvdelen af kortet stikkes ind i betalingsterminalen, kan magnetstriben ikke aflæses og kopieres og dermed er der ingen risiko for skimming.

  • Jeg kan ikke underskrive ansøgningen

    Denne hjemmeside omdirigeres til en anden hjemmeside når ansøgningen skal underskrives. Hvis du har blokeret ” Pop-up vinduer og omdirigeringer”, stoppes ansøgningsprocessen. Øverst til højre i browserens adressefelt kan du klikke på advarselsikonet og vælge at tillade pop-up vinduer og omdirigeringer fra vores hjemmeside.